Mechanicy w nowych kanałach

Na rynku motoryzacyjnym marketingowa walka trwa nie tylko pomiędzy producentami samochodów. Sięgając po narzędzia komunikacji marketingowej, coraz silniej konkurują także firmy świadczące usługi serwisowe i naprawcze. Autoryzowane stacje obsługi należące do dealerów konkretnych marek korzystają z technologicznego wsparcia producentów i przekazywanego know-how. Niezależne warsztaty nie są jednak skazane na porażkę, o ile będą nadążać za rozwojem technologicznym i nie zaniedbają komunikacji.

Każdy z blisko 20 tysięcy warsztatów samochodowych, których skala nie wykracza poza małe przedsiębiorstwo, nie jest w stanie w pojedynkę stawić czoła profesjonalnie prowadzonym kampaniom ASO. Jak na wielu innych rynkach, także w sektorze usług motoryzacyjnych wyzwala to ruchy konsolidacyjne. Poza przyjęciem wspólnego szyldu, niewiele z takich inicjatyw ujednolica jakość, dba o wiedzę i umiejętności mechaników, wspiera warsztaty w dostępie do nowych technologii. Należąca do firmy Moto-Profil marka ProfiAuto rozwija sieć ProfiAuto Serwis, niezależnych warsztatów samochodowych (obecnie już ponad 600) przy współudziale swoich partnerów handlowych, czyli sklepów motoryzacyjnych i hurtowni (powyżej 170 punktów), zlokalizowanych na terenie całej Polski. Pod jej szyldem realizowane jest intensywne wsparcie biznesowe, technologiczne, informatyczne, promocyjne i szkoleniowe dla zrzeszonych w sieci warsztatów i partnerów. ProfiAuto idzie jeszcze dalej, sięga po technologię pozwalającą zniwelować przewagę, którą ASO uzyskują dzisiaj w coraz większym stopniu dzięki telematyce. Moduł monitorujący funkcje samochodu i pozwalający na komunikację z serwisem można dzięki temu zainstalować w niemal każdym samochodzie.

W obszarze komunikacji odpowiednikiem tej bariery technologicznej są przekonania kierowców, wybierających niezależne warsztaty nie ze względu na zaufanie do kompetencji, ale niższe koszty usług. Zadaniem dla komunikatorów sieci warsztatów jest więc dzisiaj – obok promocji marki – zaprezentowanie umiejętności i wiedzy mechaników, jako kluczowych czynników wpływających na jakość świadczonych usług. Doskonale nadają się do tego media społecznościowe, pozwalające na dialog z użytkownikami samochodów borykającymi się z realnymi problemami technicznymi.

Strona ProfiAuto na Facebooku jest obecnie największym profilem marki tego typu w Polsce. Została założona w 2010 roku i była jedną z pierwszych marek automotive, które zdecydowały się na obecność w serwisie Zuckerberga. W 2016 dołączył profil „Doradca ProfiAuto”. Celem utworzenia tych stron było zbudowanie wizerunku ProfiAuto jako marki silnie związanej z usługami świadczonymi w serwisach samochodowych, jak i z motoryzacją jako pasją i sposobem na życie. Dziś, łączna liczba fanów marki oscyluje w granicy 16 tysięcy i wciąż rośnie.

Ogromną rolę odgrywa moderacja i aktywny dialog z uczestnikami motoryzacyjnych forów internetowych. Wsłuchując się w głosy fanów, marka rozwiązuje problemy związane z samochodem za pośrednictwem kanału społecznościowego, bez potrzeby odsyłania do serwisu. Jest to możliwe dzięki wsparciu ze strony menadżerów firmy i serwisów, które są dostępne dzięki systemowi drożnej komunikacji między community managerem, a firmą. Dzięki temu, w krótkim czasie fan uzyskuje  rzetelną odpowiedź. Pozyskany feedback trafia od razu do ProfiAuto, co sprawia, że reakcja na zaistniałe problemy, czy sugestie fanów, jest błyskawiczna.

Marka angażuje i w efekcie tworzy obraz profesjonalnej, nowoczesnej sieci w specjalistycznym środowisku mechaników samochodowych. Stawia na dialog i komunikację. A bardzo wysoka dbałość o każdy detal w komunikacji pomaga jej w osiąganiu codziennych sukcesów.

Przyklad

Fan lubi fun

By utrzymać wysoki poziom zainteresowania i przebić się przez szum informacyjny, merytoryczne wypowiedzi uzupełnia przygotowany niestandardowy content. Zagadki i konkursy umieszczane  w postach są atrakcyjnym dodatkiem, dostarczającym fanom rozrywkę i możliwość zdobywania nagród. Wszystkie te zabiegi pomagają w pozyskiwaniu sympatyków, których w ostatnim roku przybyło ponad 5 tysięcy.

Działania prowadzone w mediach społecznościowych przekładają się nie tylko na rosnące zaangażowanie fanów w świecie wirtualnym, ale także skutecznie budują wizerunek marki na zewnątrz. Potwierdzenie tego faktu znajdujemy nie tylko w statystykach sprzedaży, ale także
w komentarzach osób, które przekonały się do ProfiAuto, a dziś korzystają z jej usług.

Tym samym, dzięki zrozumieniu potrzeb rynku, fachowym poradom motoryzacyjnym, właściwie dobranemu contentowi oraz możliwości kontaktu z marką przez 7 dni w tygodniu, ProfiAuto pod kątem tworzonego wizerunku jest w stanie konkurować z autoryzowanymi stacjami obsługi. Poziom prowadzonej komunikacji nie odbiega od tej realizowanej przez renomowane serwisy dealerów samochodowych, co we współczesnym świecie jest niezwykle istotne. Kiedyś wystarczyło zrobić coś dobrze. Obecnie marka musi zrobić to dobrze i odpowiednio to zakomunikować z pomocą różnych mediów, tak by informacja trafiła do jak największego grona odbiorców. ProfiAuto się to udaje, zarówno w świecie realnym jak i tym wirtualnym.

Marcin Wysocki

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s